Most kolejowy na ul. Proszowskiej - historia.

O historii, zabytkach, obiektach, zjawiskach i wszystkim co sprawia, że nasze miasteczko jest wyjątkowe
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Awatar użytkownika
rex
Częsty gość
Posty: 82
Rejestracja: środa, 14 lipca 2010, 20:56
Kontaktowanie:

Most kolejowy na ul. Proszowskiej - historia.

Postautor: rex » sobota, 22 lutego 2014, 15:56

Wiadukt kolejowy przybył do Bochni ze Szczecina i został zabudowany w miejscu wysadzonego wiaduktu, który jest widoczny na fotografii nr.1
Fotografia nr.2 przedstawia most na kanale Kleine Reglitz czyli Regaliczka w Szczecinie, zdemontowany został w 1935r.
Jest on bardzo podobny, wg. mnie identyczny z naszym bocheńskim wiaduktem, widocznym na fot. nr.3
W sumie niewiele na temat pochodzenia bocheńskiego wiaduktu można znaleźć w sieci, to ze przywieziony ze Szczecina wiem od Pana Stanisława Kobieli.
Czy most na kanale Regaliczka to bocheński wiadukt ?
tutaj link na szczeciński wątek o tym moście:
http://fotopolska.eu/513715,foto.html
Załączniki
f-1.JPG
Wiadukt kolejowy w Bochni, przed rokiem 1945
f-2.JPG
Most na kanale Kleine Reglitz (czyli Regaliczka) w Szczecinie , zdemontowano go w 1935 roku.
f-3.jpg
Wiadukt kolejowy w Bochni. Rok 1989.

Jaroslaw
Przechodzień
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 29 kwietnia 2012, 11:20
Kontaktowanie:

Re: Most kolejowy na ul. Proszowskiej - historia.

Postautor: Jaroslaw » sobota, 22 lutego 2014, 17:06

Wysadzony wiadukt był przesunięty nieco na zachód , czyli w stronę Krakowa od posadowienia tego nitowanego dostarczonego ze Szczecina. Postanowieniem PKWN z listopada 1944 r. zmilitaryzowano PKP , która na naszej linii Kraków- Przemyśl nie miała nic do powiedzenia ponieważ linia ta była zaraz po wyzwoleniu naprawiona i przekuta na szeroki tor(1520mm)przez sowieckie wojska kolejowe. Pociągi ze "zdobyczami wojennymi" już w 1945 roku kursowały przez Bochnię w ilości 18 par pociągów na dobę. Pod koniec 1946 PKP stopniowo odzyskała tą linię i powróciła do normalnego toru (1435 mm) Prawdopodobnie wtedy też pojawił się urodziwy wiadukt , stanowiący charakterystyczny dla podróżnych sygnał, że oto zbliżamy się do Bochni.

bochniak1
Częsty gość
Posty: 87
Rejestracja: niedziela, 19 października 2008, 22:13
Lokalizacja: Bochnia, Polska
Kontaktowanie:

Re: Most kolejowy na ul. Proszowskiej - historia.

Postautor: bochniak1 » sobota, 22 lutego 2014, 17:31

Szkoda że zdemontowano kratownicę, dodawała ona wiaduktowi uroku :)

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Wróć do „Dusza Solnego Grodu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości